19 January 2011

HUAAA, TOLONG.. AKU TAKUT!!

ari tu kan abah aku citer time beliau balik kerja dalam pukul 2 pagi camtu la kan, beliau ade bau cam wangi2 jer kat bawah pokok pelam kat kawasan umah aku nie.. yang bestnyer bau wangi tu follow je abah aku sampai depan umah.. masuk je dalam umah, bau tu hilang.. gile seram aku dengar.. tegak segala bulu2 yang ade kat badan tengkuk aku nie.. huhu

pastu esok arinyer tu aku kene kerja shift malam.. so, kene closing la kan.. balik dalam pukul 1.30 pagi camtu.. gile ah.. time tu dalam kepale otak aku nie da pikir macam2 da termasuk yang blue2.. mane la tau tetibe muncul hantu kak limah depan aku ke.. kalau aku nie jenis yang senang je nak pengsan tak pe la jugak coz tak payah nak usha muke derang lame2.. nie aku nie bukannyer pandai nak pengsan ke, pitam ke.. sudah, terkencing la aku kat situ sambil ternganga tak tau nak buat ape..

iklan sekejap..


transport yang hantar aku tu pown just ngantar separuh jalan je.. so, aku kene la jalan lagi searuh jalan untuk sampai kat umah aku tu.. dem, dem.. yang merumitkan lagi keadaan,kedai makan yang dekat umah aku tu tetibe tutup plak ari tu.. saje je kedai tu nak tutup ari tu.. tutup la time aku keje shift pagi.. bungukssss betol.. budak2 yang kutu rayau tak reti nak balik umah and yang buat umah macam hotel pown tak lepak kat situ gak ari tu.. aduss, asal tetibe ramai2 nak berkomplot nak kasi kawasan umah aku tu sunyi plak ari tu aaaa?? pelik aaaa.. saje je nak kasi aku cuak!!

so, malam tu aku memberanikan diri gak untuk jalan yang separuh jalan lagi tu seorang diri dengan diterangi lampu jalan yang malap2 gitu.. kalau jalan ngan pakwe nie, konfem romantik abiz.. tapi sayangnyer aku tak de pakwe lagi.. haha

untuk mengurangkan keseraman aku nie, aku telah mengambil alternatif laen untuk tidak jalan kat bawah pokok pelam tu iaitu dengan jalan kat dalam umah flat2 kat situ.. tapi tetibe ade plak anjing lepak2 kat situ.. kuang asam betol!! aku tak bole masuk flat tu coz anjing tu betol2 lepak kat laluan nak masuk umah flat tu..

so, memang tak de care laen lagi da.. aku terpakse jugak kene lalu bawah pokok pelam tu.. pastu aku teros call mak aku sebab rase seram sangat..

"mak, tolang orang mak"

"pehal ngan ko ni kak??" (dalam nada suare cemas)

"mak, teman orang cakap mak.. orang takut nie"

"kak, ko jangan maen2 ngan mak.. nape ngan ko nie kak?? cakap sekarang.. ade orang ikut ko balik ke??"

"orang da nak sampai da nie.. mak teman orang cakap sekejap je"

"ko nie!! mak cakap kenapa?? bagitau jela"

see.. sayang gile mak aku kat aku kan.. haha.. i love u too, mummy.. muahhhhhh.. haha
oke2, sambung citer.. mak aku pown teman jela aku cakap sampai aku berdiri betol2 depan umah..

akhirnyer, selamat juga aku malam tu  tanpa mengalami gangguan bau-bauan, bunyi-bunyian, bayang-bayangan mahupun lembaga-lembagaan.. alhamdulillah..

tapi!! sampai je umah, aku kene bebel ngan mak aku coz buat dier risau.. ade ke mak aku cakap kalau takut ngan hantu cakap jela kat dalam tefon tu.. gile mak nak cakap terang2 camtu.. lagi la dier muncul kan, kan, kan.. tak ke naya..

sekian, terima kasih..

p/s : alamak, baru aku ingat esok pown aku shift malam lagi.. arghhhh, mak!! orang takut!!

No comments:

Post a Comment