23 December 2010

MONEY, MONEY, MONEY

hari tu aku pegi cari keje ngan kawan aku..memang penat gile la kan.. keluar rumah pukul 11 am, balik pukul 10 pm.. gile lame kan.. tapi juz beberapa kerja je yang kitorang sempat interview.. antaranya :-

CINEMA : RM 3.60/per hour
                  5 hours/per day
                  RM 3.60 x 5 hours = RM 18
                  RM 18 x 26 days = RM468
oke, yang nie mamang aku reject awal2 la kan.. gile sikit gaji dier.. tu pown belom tolak duit transport ngan duit makan lagi.. kalau aku da tolak, konfem gaji aku ciput nak mampos..

MERRY BROWN : RM 3.80/per hour
                                8 hours/day
                                RM 3.80 x 8 hours = RM 30.40
                                RM 30.40 x 26 days = RM 790.40
kerja nie masih dalam pertimbangan aku lagi.. manager kat situ da konfem nak amik aku kerja n baru je call aku siang tadi.. gaji dier boleh tahan la kan.. makan diberi.. makanan yang dier bagi nasi lauk ayam dengan telur.. tapi yang tak bestnyer ayam tu kite tak bole pilih part mane kite nak.. ayam tu memang da fix da dapat part kepak.. arghh, aku da la tak suke makan kepak ayam nie..peha bole terima lagi la kan.. pastu makanan memang tak kan tukar menu lain setiap minggu.. gile ah.. korang lalu ke makan nasi lauk yang same tiap minggu?? huhu

CARL'S JR : RM 4.50/per hour
                     8 hours/day
                     RM 4.50 x 8 hours = RM 36
                     RM 36 x 26 days = RM 936 
haaaa, kerja nie memang best la kan gaji dier.. masyuk je.. tu belom msuk OT lagi tu.. makan pown diberi.. orang yang datang restoran nie pown tak ramai sangat.. so, aku bole relax jela.. tak payah nak rushing2 cam mcdonald tu.. yang bestnyer, abang yang interview aku tu ex student skola aku.. kire senior la kan.. lagi senang la aku nak dapat.. tapi aku still tunggu call dari restoran nie lagi.. alaaa, ape nie bang?? cakap nak tolong.. plizz call cepat.. huhu  

DOME : RM 5.50/hour
              8 hours/day
              RM 5.50 x 8 hours = RM 44
              RM 44 x 26 days = RM 1144
nie memang super duper best.. lagi masyuk gaji dier.. orang yang datang lagiiiiii la tak ramai coz harga makanan dier memang mahal gile.. yang susahnyer aku kene pandai speaking gile2 la coz banyak orang arab yang makan kat situ.. aku da isi form untuk kerja nie cume tak interview je lagi.. esok baru nak pegi interview.. harap2 dapat la kan.. 

oke, sekarang aku tengah nak ready kan diri untuk diintervew kt dome.. mintak2 la orang yang menginterview tu tak speaking gile2.. takut aku terlopong tak paham sepatah haram dier cakap.. lagi la susah.. wish me luck, oke ^_^

No comments:

Post a Comment